Tetamu NK

Wednesday 14 May 2014

Ahmad Said - Ghairah PAS Pancit Terus

Mana-mana parti ada cerita dan gelagat para pemimpinnya. Banyak orang banyak kerenah dan banyak ragam. Ada yang baik, yang nakal, yang kaki kencing dan ada juga yang ikhlas lagi manis.

Nyior Kering turut mengikuti adegan 'bini nakal merajuk' iaitu DS Ahmad Said. Kecoh apabila meletakkan jawatan serta merta dan sekaligus bertebaranlah di dalam whasup segala surat-surat perletakan jawatan dan pengisytiharan keluar parti. 

Kemudian 'bini-bini lain' yang punyai kesamaan kenakalan melakukan perkara yang sama. Atmosfera politik terutamanya pembangkang seperti diresapi angau asmaradana filem Hindi. Terangkat punggung. Masakan tidak! Kemelut dalam UMNO, tanpa angin ribut tiba-tiba PR bakal akan dapat satu negeri. 

Seketika Nyior Kering (payah nak gelar diri Nyior Kering, panggil ja saya NK) berkerut-kerut dahi. Melayan berita-berita 'whatsup' seperti tiada nafsu. Untuk sama melompat risau?

Naa.....UMNO juga punyai ramai ahli politiknya yang nakal. NK berjalan-jalan bersama rakan menyelusuri perkampungan yang merakam tinggalan sejarah tamadun Melayu yang berusia ribuan tahun sebelum masehi.

Sambil berfikir kemelut di Terengganu sebuah drama yang menarik tetapi malas nak diulang tonton.

Yang lebih mengghairahkan melihat tanah-tanah yang berisi bijih besi yang diangkut keluar oleh bangsa lain yang mempunyai hak berbanding bangsa sendiri. Tanah dikorek dan ditambun semula. Beberapa perkampungan lecak akibat aktiviti ini. 

Tidak bersalahan kerana mereka punyai hak ke atas tanah itu tetapi yang sayangnya tamadun bangsaku sudahlah masih tertanam maka akan lebih ke dalam ditanam.

Kala ini keluar berita-berita yang NK fikir berlaku dan iannya nyata. 

Bini merajuk kembali ke pangkuan suami. 

'RM0.00 BERES-DS Ahmad Said dan 2 ADUN Ajil Gjazali Taib dan ADUN Bukit Besi Roslee Daud) akan kembali pada UMNO, kata MB Ahmad Razif di JPM - Agendanews'

Nakal. Pada NK okeylah juga tindakan Ahmad Said. Semoga keadaan di Terengganu aman makmur seperti di Kedah.

Kasihan PR. Ghairah mereka seperti guruh yang berdentum tetapi hujan tak turun...Hihihihihi...


No comments:

Post a Comment