Tetamu NK

Monday 16 September 2013

UMNO Yang Masih Haprak

Kata Tun Mahathir, dalam UMNO ini ada penyakit yang dah lama dan akan terus bertapak iaitu apabila seorang ketua yang bodoh berkuasa dan akan mencari pengganti, dia akan mencari pengganti orang yang bodoh dari dia. 

Janganlah sempitkan fikiran kalau Wak kata ketua saja terus tunding pada Datuk Najib. Kecilkan skop tu sikit. Jangan terus lompat ke besar terus. Datuk Najib pandai buat kerja. Kata orang yang tak buat kerja, ketua-ketua lain lah termasuk Ketua Pemuda yang sedia ada dan Ketua Puteri.

Wak setuju bebenorlah kata Tun. Sebab dalam UMNO ramai betul yang syok sendiri dan rasa UMNO tu kuat padahal kuat tu hanya di kalangan ahli-ahlinya saja.

Yang teruk buat kerja ialah ahli-ahli UMNO yang tak inginkan jawatan tetapi yang ke depan adalah mereka yang rasa diri mereka layak untuk naik ke depan. Itu saja.

Satu mesej masuk .'Ada satu mangkuk hayun punya ketua, nak lantik orang bagi kekalkan kuasa dia, ambik yang memang orang tak mahu tapi dah boleh latu orang tu sampai lupa rumahtangga. Kriteria penting itu sebab bila dah lantik macam tu, ke depan ni peluang dia lagi cerahlah sebab pi lantik orang macam tu.'

Betulkan yang Tun M cakap?

Tengoklah yang bertanding Ketua apa-apa pun. Bukan rakyat yang mahu tapi diri sendiri yang mahu. Tanggungjawab Ketua bukan mudah tapi dok minta mandat dan sebagainya padahal di dahi ter'cop' petualang besar yang merosakkan UMNO.

Pada Wak, Wak cuma nak tekan lampu bagi pandangan. Teruskanlah wahai UMNO. Di kampung Wak, UMNO dah ditolak bulat-bulat sebab cerita di ataslah. 

Adakah UMNO boleh berubah? Jangan haraplah...

Tapi Wak sokong calon yang boleh membawa perubahan pada UMNO. Siapa? Tunggu 19hb ni. 

Wak blah dulu..

No comments:

Post a Comment